Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snö, snö och snö!!!

Av Josefin Bruzell - 27 januari 2010 15:12

Hej igen!


Nu var det ett tag sedan! Jul och allt det där har ju varit och här har det inte hänt så mycket som varit värt att rapportera! Självklart har jag vuxit lite till och fått ännu längre ben, men matte säger att jag börjar stå lite stilla i växten nu. Hoppas hon!   Jag är tom större än "syrran". Bildbevis kommer här:





Här kom det 2 dm snö ett par veckor innan jul och sedan har det fyllt på efter hand. Ca 16 minusgrader har vi haft ute emellan, så det har inte varit så lätt att göra något vettigt ute. Fåren går inne så dem får jag bara hälsa på ibland. Tråkigt! Jag som började bli van vid dem. LÄÄÄNGTAR tills snön är borta och jag får träffa dem igen!


Vi tränar mest lydnad för tillfället. Inte för att det är tråkigt, men i jämförelse med allt annat vi brukar göra är det det som är tråkigast! Ja ja, den som väntar på något gott...


 

 
 
Ingo

Ingo

27 januari 2010 15:41

Nejmen Hej!
Tänk vad jag hittade. Jag som bara brukar följa svartskallarnas (=flattarna)bloggar visste inte om att söta lilla du oxå hade en blogg! Kul!
Må så gott och VÄX väl! :)

http://www.actualis.se

 
Ed

Ed

28 januari 2010 09:26

Å äntligen får ja läsa å se dig igen syrran :-)
Vad STOR du blivit. Men inte lika stor som mig tror ja ;-)
Ser att du har en lika snygg "knorr" på svansen som jag! När matte jagar mig lyfter jag den högt över ryggen precis som en spets! Jättetjusigt tycker jag själv :-)
Voffis från brorsan

http://ellesdogs.wordpress.com

 
Cima - Kelliegården

Cima - Kelliegården

2 februari 2010 15:39

Sååå fin du har blivit tjejen,,, Kram från oss alla 2 o 4 - benta i skåneland...

http://www.kelliegarden.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Bruzell - 3 februari 2010 00:23

Här har det kommit massor av snö!!! Undrar just när vi kommer ut i skogen igen, eller när jag får träffa fåren igen??    Det positiva är att jag fullständigt ÄLSKAR snö!!! Det är grymt roligt att bara busa runt och sladda för fullt i allt detta vita....

Av Josefin Bruzell - 24 november 2009 22:18

Tänk att 6 månader har gått sedan jag och alla mina syskon tittade ut!! Vi börjar bli stora... Grattis alla mina syskon! Hoppas ni har haft en jättehärlig dag!!   Kram! ...

Av Josefin Bruzell - 24 november 2009 22:05

Oj vad dåligt det var skrivet här! Hinner liksom inte med riktigt och sedan har det inte hänt så jättemycket heller .   Jag har varit inne i en jätteklumpig period då liksom benen levt ett eget liv. Jag ville åt det ena hållet och de åt det andra...

Av Josefin Bruzell - 20 september 2009 21:31


Jaha då var ännu en helg slut. Underbart vackert väder har vi haft med en massa hundkul som vanligt!! Vi får passa på att få lite gjort när det är fint väder, för det jag hatar allra mest i hela världen är regn...  När det regnar och matte tvunget sk...

Av Josefin Bruzell - 18 september 2009 18:18

Idag har jag blivit plåtad! Matte tyckte att det var på tiden att ta några nya bilder, så vi kan titta tillbaka på hur mycket och hur fort jag växte. Jag är världens matvrak! Finns det något bättre än mat (och diverse annat som går att få ner i magen...

Presentation

En vanlig dag med Elz

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards